W części czwartej serii wykładów, Dr Hovind wyjaśnia w jaki sposób podręczniki szkół publicznych zostały nasączone nieprawdziwymi informacjami, by przekonać uczniów, że ewolucja jest prawdą. Kłamstwa w podręcznikach to część, którą koniecznie muszą obejrzeć wszyscy uczniowie szkół publicznych, nauczyciele, rodzice oraz członkowie komitetów szkolnych.
Podręczniki szkół publicznych są jednym z głównych narzędzi używanych by odwrócić uczniów od Chrześcijaństwa
Wiele „dowodów” na ewolucję wykazano jako błędne dawno temu – mimo to nadal znajdują się w podręcznikach
- Kolumna geologiczna cechuje się błędnym kołem w rozumowaniu
- Założono istnienie Makroewolucji
- Mutacje nie polepszają gatunków ani nie tworzą nowych
- Małe nie oznacza proste
- Rodzice powinni zostać ostrzeżeni o praniu mózgów dzieci
Uczniowie powinni poszukiwać alternatywnych wyjaśnień tego co obserwujemy w przyrodzie
- Wspólna struktura budowy kończyn przednich
- Wspólni przodkowie?
- Wspólny projektant!
Rzeczy, które mogą wykonać rodzice i uczniowie:
- Zachęcić komitety wybierające podręczniki i rady szkolne do przestrzegania prawa mówiącego o dokładności podręczników
- Usunąć fałszywe partie materiału z podręczników
- Do czasu zakupu nowych podręczników można skorzystać z opcji
- Wyciąć lub wyczernić fałszywe informacje
- Skleić strony jeśli posiadają kłamliwe informacje
- Opatrzyć przód książki naklejkami ostrzegawczymi
- Dostarczyć uczniom informatory z wyszczególnionymi błędami
- Stać się członkiem komitetu do spraw wyboru podręczników
- Wpłynąć na wydawców podręczników, by drukowali dla danego regionu podręczniki pozbawione błędów
Nie wolno konfrontować nauczycieli publicznie
Wielu uczniów może zachęcić kolegów z klasy oraz nauczycieli do obejrzenia naszej serii wideo na temat stworzenia